VÄNSKAP OCH 3RÄTTERS

Igårkväll var mina kära vänner Pamela och Madeleine hit på besök, vi hade ivriga diskussioner om allt möjligt. T.ex. om vänskap, så då kom jag på en grej. jag tycker att jag har många vänner. Några av dem kallar jag till mina bästa vänner och de kan jag berätta allt åt. Sedan finns det de som jag inte träffar lika ofta men som jag ändå känner att jag kan och vågar ringa och fråga om vi skall träffas, men jag kanske inte berättar allt åt, men som jag ändå trivs med. De är många och jag räknar dem till mina vänner. Sedan måste det ju finnas en flik med Bekantingar också, dit funderar jag att de hör de som jag pratar några ord med om jag möter på dem t.ex. istan men inget desto mer. Sedan finns det de man inte har annat än ett hej att säga.
För mig tar det en längre tid att bygga upp ett förtroende, så många av mina bästa vänner är de som jag varit med sedan jag var sopä-liten. Så jag tycker jag har det bra på den fronten.

Ikväll däremot blir det annat. Dea och Chrille skall bjuda mej och Sofi på mat, hemlagad mat alltså. 3 rätters med vin, fin dukning och välkomst drink. Klockan fyra är vi välkomna på mat. Vi har ingen aning om vad vi skall få (OBS! Det har varit i vårt kylskåp men jag har inte smygkollat)

Inga kommentarer: