HUS OCH HUND

 Idag var vi och kollade in i ett hus, inte som ett vi skall köpa utan ett halvfärdigt. Bara för att få se lite hur man kan ha det, om vi vill ha det så och som vi kanske inte vill ha. Några saker vet jag ju att jag vill ha. Men det säger jag inte ännu, eftersom jag inte vet när vi skall starta byggandet ännu. Men jag kan säga att jag blev så till mig, jag vill kolla i alla hus, helst nya eller halvfärdiga såklart. Men det finns ju inte alltid tillgång till det och inte knackar jag ju på vid vilket bygge som helst och frågar "hej får jag komma in och se?". Men jag tycker det är roligt att se hur olika alla hus är, fastän de inte är såna som jag själv skulle ha så finns det ju alltid idéer man kan ta åt sig. Jag kan ju alltid fara ut och gå nånstans där det finns nybyggda hus och "stanna på en paus" och leka lite fönstertittare från vägen!? Hursomhelst, jag skall se flera så jag får veta vad som är bra och inte bra tack!

Ja, alltså vår hund då. Han knycker ju allt extra som man kan komma på. Igår nappade han tag i Amelinas tutt, ja mena napp! Som tur är hon inte så hon vill ha någon för då skulle hon vara utan. Timmen kom gåendes och såhär såg han ut:
ursäkta den dåliga bildkvalitén men bilden är tagen med telefon
Sedan på natten hade tydligen hund+napp fastnat i hjärnan för jag fick för mig att jag ammade min väns hund. Jag halvsov och blev så förskräckt att jag hoppade bakåt i sängen. Usch tänk vilka spratt hjärnan kan spela, men lite kul var det nog.

Inga kommentarer: