HJELP

Idag fick jag ett hemskt brev på posten, från tandläkaren! Än en gång visar sig en av mina teorier vara sann, typ. Alltså, om du vet att det är saker du borde göra, som nu i mitt fall ringa tandläkaren och säga att NU är jag redo för en ny tid eftersom jag missade min förra i Augusti. Men jag har inte vågat för jag är ju en fegis som tycker det är hemskt vid tandläkaren. Det kan även handla om andra saker, som t.ex. om jag tycker att jag borde ringa ngn, borde fråga om någon vill ha hjälp eller bara prata med någon, sådana saker som man kanske inte riktigt vågar. Då brukar jag tänka att om någon vill mig något så säger de, och tandläkaren skickade ju en tid åt mig nu också. Men förbannat, jag vill inte till tandläkaren. Och just efter att jag läst brevet tyckte jag mig känna att min visdomstand var sjuk, om det inte bara var för att jag blev så nervös. Den dagen har jag bävat för sedan jag förra gången var till tandläkaren.

Har jag sagt att Dea är sjukskriven ennu? Om inte så: Dea är sjukskriven ennu. Och vi har fullt upp hela dagarna, finns inte en enda dag när vi bara skulle sitta hem och stirra i taket, inte för att jag klarar. Bara så är det.

Inga kommentarer: