7 SAKER ATT INTE BLOGGA OM

Bara för att jag pratat om bloggande med både min syster och sambon den senaste veckan så tänker jag nu säga lite vad jag själv tycker. Men, dethär kommer att bli väldigt råddigt och detta är ju endast mina åsikter. Så läs om ni känner att ni vill. Så här kommer nu saker som jag själv aldrig skulle skriva om i bloggen och som jag anser vara opassande. (Men, det beror ju på hur man framhäver personen också, om det är positivt eller negativt. Vem som helst kan ju läsa en blogg.)

  • Personer som man inte känner, t.ex. skriva något om någon man sett på stan. Vem vet om personen i fråga läser bloggen och känner sig utpekad?
  • Någon gammal vän man tappat kontakt med
  • Någon annans sjukdomar
  • Problem
  • Negativt om vad din granne gör
  • Ex pojk/flickvänner
  • Saker som för mig är personliga

Såklart kom jag inte på flera saker nu, fastän jag innan hade en hel bunt med saker.  Men hursomhelst. Förr hade jag en hel mängd med bloggar som jag tittade igenom varje dag, den listan är fortfarande kvar men jag läser långtifrån alla varje dag. Jag har märkt att det finns de jag tycker mer om och de jag inte orkar läsa. Jag tycker om temabloggar, där det skrivs om ett och samma ämne, t.ex. mammabloggar och fotobloggar. Sedan finns det flera jag inte diggar. Som bloggar med lite text, de som handlar om allt blaha blaha och det hände det och det sedan sa de det och det, klagobloggar där allt är trist, fel och orättvist, och bloggar med lång text och många svåra ord. Jag vill att inläggen skall vara roliga, intressanta (men inte för personliga) och humoristiska. T.ex. Pammens blogg tycker jag är bra och rolig och den skulle jag kunna läsa fast jag inte kände henne.

Det tycker jag, vad tycker du?

Inga kommentarer: