FAN PÅ VÄGGEN

Hej här målar jag fan på väggen, och när jag sökte vad det egentligen betyder så fann jag dethär: framställa saker som värre än de är; göra en stor sak av vad som kanske kan bli problem i framtiden. Och dendär första beskrivningen var ganska lik vad jag trodde det betyder. Kort sagt. Jag har ångat runt och varit upprörd, som jag blir när något kommer emot och jag kanske inte får som jag vill. Dethär fenomenet är ännu värre om jag har trott att jag ska få. Det kan inte finnas något värre för mig än just det, att inte få som jag vill om jag verkligen vill något. Vet inte vad det kan bero på, hehe. Hursomhelst, när jag märker att jag kanske förlorar, försöker jag och försöker, när det inte heller går tar jag tillbaka allt och slutligen blir jag automatiskt tvärtemot till alla andra förslag. Jag vill inte göra nånting och hur mycket pussar och kramar jag än får så är jag bitter.

Så, i ord förkarat: idag känns det som om min familj i framtiden kommer att bo i ett tält, absolut inget hus kommer vi att ha och jag och Dea kommer aldrig att ha ett bröllop. Kanske vi köper ringar från H&M och förklarar oss gifta. Såna funderingar har jag när jag målar fan på väggen och vill vara helt tvärtemot och tänker det värsta.

Nu skall jag nog inte dela med mig av mitt humör utan istället jobba på att göra det bättre. Eller jag skall söka efter "tält för 3", för Dea och Amelina vill jag ju ändå ha med mig för de är ju det bästa jag har.

 

Inga kommentarer: