SÅJA

Ser ni, Alfons Åbergs pappa röker pipa INOMHUS. Det märkte jag när jag kollade i några barnböcker. Herregud stackars alfons. Dethär skulle vara för tanterna på rådgivningen vill jag påstå.

Hursomhelst, D är sjukskriven igen, stackarn. Amelina sover utomhus och jag skall börja städa lite här inne. Som ni märker så har jag noll motivation till att blogga, men jag kommer nog på något fyndigt till kvällen.

JO just det! Som ni vet så vill jag ju att vi skall börja bygga hus till sommaren, dethär. Men ingenting är säkert ennu men om allt går som planerat så startar det väl då, kanske.  Så imorse när jag hade ammat Amelina och inte fick sömn började jag ju fundera på olika saker som HUR jag vill ha det. Dea tycks tro att jag vill ha ett maffigt palats med dyraste allting och huset kommer att kosta mycket €. Men det vill jag inte. Det behöver inte vara överdrivet, men inte vill jag spara in på nödvändiga saker, helt mittemellan. T.ex. två duschar i samma duschrum vill jag längre inte ha, varken jacuzzi eller badkar heller. Plus att jag vill ha så lite möbler och prydnader som möjligt. Inga hyllor tack, högst 1 i vardagsrummet. Inga vitrinskåp och inget bord framför sofforna. Tomma väggar, men vår favorittavla måste jag hitta rum för. Så lite saker som möjligt helt enkelt, jag är ingen som gillar att torka damm av allt. ÖPPNA YTOR TACK. Några kanske tycker det är tråkigt och stelt, men inte jag. Sen skall vi ha nästan allt nytt, som soffor, sängar och köksbord. Det är en fråga som jag skulle vilja ha svar på, vad kostar det ca att glasa in en balkong? Den som det visste.

Inga kommentarer: