MINNEN

Mitt favorit minne? Nåt exakt sånt har jag inte, men jag har många minnen jag anser vara roliga. Och här hittar ni mitt bästa..

 Nå hur som helst. Dethär är ett av mina roliga minnen som jag bara småler då jag tänker på.
Jag och min vän C var i skolparken en kväll och tänkte. Kanske man sku plock dihär blommorna å laga en fin bukett? Sagt och gjort, plötsligt uppenbarar en Bevexvakt och vi slänger blommorna och springer iväg i panik. Men han överlistar oss och kommer plötsligt rakt framför oss och frågar vad vi gör. Vi svarar att vi bara plockat några blommor, typ bara ormbunkar och att vi absolut inte visste att man inte fick plocka blommor där. Då ringer han polisen och vi får åka i majan till polisstationen och  förklara oss. Polisen frågar vem vi är och känner tydligen min syster. så frågar han: jaa, du e int hemma o ser på friidrott? jag baa: ??? nej, jag sitter ju här...`??? Det var så roligt eftersom det var så typiskt att bevex vakten kommer just när man plockar blommor där. Och på samma gång var det ju lite typist och pinsamt.

Och sen ja, har vi ju denhär hunden. Hunden hade sluppit åt sin matpåse då han var valp och tyngt i sig så mycket han orkade.När jag kom hem från jobbet kom ingen springande emot, snarare lunkande och satte sig framför dörren. Jag såg ju att matskåpsdörren var upp så jag låtsades fråga om han ville ha mat. Nej, det ville han inte. Han lunkade vidare till ytterdörren, jag släppte ut honom och han uträttade sina behov och lade sig ner på trappan, helt slut. Där låg han länge, men uträttade sina behov mellan varven. Stackarn var rund som en boll.

Nej, jag har nog säkert hundra gånger bättre och roligare minnen men jag kommer inte på dem på beställning, jag har försökt på alla sätt få fram några men icke. 

Inga kommentarer: