UPPRÖRD

Jag har en förmåga att ta mycket åt mig som jag hör och ser, oberoende varifrån det kommer. Så jag gissar jag har lätt att bli upprörd? Hur som helst kan jag väl skriva några saker som gör mig upprörd.

1. Jag tycker inte om när folk har allt för starka åsikter (som inte går att ändra, eller lyssna på andra åsikter) om olika saker. Som t.ex. att man borde gifta sig före man skaffar barn eller inte skaffa (enligt dem) för fort. När man är "för ung" eller "för tidigt". Jag tycker att det gör var och en som de själva vill. Ingen kan säga vad som är rätt och fel för den andre. Och sedan så bryr väl sig igen när man är 60år om man skaffade barn som 20 åring eller som 40åring. Sådant gör mig upprörd. Samma sak gäller: uppfostran, utbildning och jobb. Alla gör sina egna val. Tycker jag.

2. Stress. Om jag måste stressa, och göra flera saker på samma gång och dessutom har en tid att passa. Usch och tvi.

3.
Om någon inte vågar stå för sin åsikt utan ändrar sig med strömmen plus om någon inte vågar gå fram till en person och säga vad dom vill utan istället pratar skit.

4. Och så måste jag ju nämna, saker som man har men som inte används. På sista tiden har det i dethär huset handlat om glögglas. Nån gång har jag blivit serverad glögg ur en kaffemugg vilket inte var acceptabelt eftersom vi har glögglas. Om man har kan man ju använda. Inte dricker man ju kaffe ur ett glas om man har muggar och inte går man till en affär och drar av sig sina kläder och provar framför alla om det finns provrum.

Olle Hedberg - The Scientist

P&K -MIA

Inga kommentarer: