SÅ DUMT

Och framför allt så sjukt. Jag brukar aldrig läsa nyheter eftersom dom ofta gör mig fundersam, och forskningsresultat gör mig rädd. men idag gjorde jag och det slutade samma som alltid. Jag läste denhär artikeln om "evigt liv" och jag menade tappa hakan, läs även denna. Alltså ibland får man undra flera gånger vart världen är på väg. Åtminstone jag själv vill inte bli tusen år som den ena artikeln skriver om. Är inte meningen med livet att just åldras och utvecklas? Vill man se ut som 30år när man egentligen är 598? Eller tänk att någon frågar id av en när man är 500? Allt måste ju bli så långtråkigt efter att ha levt så länge. Vill någon ens bli tusen år? Usch hemska tanke. Tydligen så är åldrandet en sjukdom enligt denhär killen. Men DET är sjukt. tycker jag.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag tycker de e lite intressant måst ja säga, men osannoligt och dessutom sku ju int planeten klar av så mycket folk, har de tänkt på de nå? Tänk hur jäkligt många generationer de sku finnas. gosh.

Mia sa...

jovisst e de intressant, annars skulle jag knappast varken ha läst det eller funderat på den. Men jusst dumt och låter inte så genomtänkt. :b