GODNATT

Alltså jag brukar somna ganska fort jag försöker. Men natten till idag var annorlunda, jag kunde inte somna alls. Vet inte om det berodde på att jag piggnat till av de örfilar D hade givit mig i sömnen. Det var ganska kul, en ny upplevelse liksom. Nåja, jag började som vanligt att stänga ögonen och trodde jag skulle somna. Nej. Sen spelade jag snake -äventyr och kom genom alla nivåer, kollade facebook. Hade tänkt att jag borde ju bli trött efter att ha stirrat på skärmen, men nej. Jag försökte stirra på en prick för att trötta ut mej själv men det gick inte heller. Sen försökte jag slappna av varje centimeter på min kropp lite i gången men dej det gick inte heller. Så kom jag på en super idé, jag väckte D och bad om en godnattsaga. Han började mumla (halvt i sömnen) om ett gammalt troll i en gammal skog som skulle till tandläkaren. Plötsligt var det Amelina som var vid tandläkaren och skulle på en rotfyllning med framtanden. Så det blev jag inte direkt tröttare av, snarare piggare och gladare. Sen somnade jag efter att ha snurrat några gånger i sängen, suckat och slutligen, med huvudet i fotändan. Idag är jag trött men orkar förmodligen till 12 slaget.

Inga kommentarer: