2010 I ORD

Jag har läst några bloggar som handlar om höjdpunkter osv. detta år, så jag tänkte skriva lite jag med. Men inte "highs and lows". Detta år har det hänt mycket på alla plan och det är inte ett annat år som det hänt så mycket.

Hur som helst. Jag börjar, sätt er bekvämt och läs. Om ni orkar och är intresserade.

Personligt. Jag tycker själv att jag har lärt mig mycket och ändrat, troligen till stor del av att vi fått Amelina. Jag känner mig mycket vuxnare och att jag verkligen har ett ansvar över någon annans liv vilket gör att jag inte sätter mig själv eller någon annan än Amelina i första hand. Hon kommer alltid först och hennes bästa. Jag tycker fortfarande ändå om lika saker som förr t.ex. kläder, godis, smink och tar då jag tycker, en  cider när jag kollar film. Jag försöker ta folk som de är och försöker att inte bry mig om ngn är helt olik mej och försöker att inte ha en åsikt om saker jag inte har en aning om. Det sista är ganska svårt för mig. Om jag skall umgås med ngn jag inte känner, inte har ngt gemensamt med blir det väldigt svårt och jag säger vad som helst, plus att jag tolkar varje ord till det sämre och kollar ALLT på personen i fråga. Kläder, ordval osv. Som istan igår förklarade jag (Amelina låg och kollade i vagnen och en person tittade in): Jo hon sover nu, eller hon sover inte, hon kollar ju så hon e vaken .. Men hon sku måst sova, men hon gör int..
Det blev en väldigt lång uppläggning. Så nästa år skall jag försöka hålla lugnet, alltid. Jag tycker själv också att jag blivit, kanske, lite snällare ELLER lugnare menar jag. För om jag vet rätt har jag inte haft ett bråk med någon på detta år?

Vänner. Jag har de bästa vänner man kan tänkas ha som stöder mig fullt ut och som jag litar på. De kommer och hälsar på när jag är hemma med Amelina och och jag kan vara mig själv med dem. Jag har träffat vänner som jag inte träffat på en tid och det har varit som om vi varit tillsammans oftare än en gång i året. Några av mina  vänner har börjat studera och flyttat så dem ser jag ju inte så ofta, men desto trevligare då, som sagt. Jag har också träffat på nya vänner, personer jag inte sett tidigare. Också har jag lärt känna folk som jag aldrig trodde jag skulle lära känna. De och det värmer hjärtat, så bara positiva saker på denhär fronten. JAG BLIR GLAD. Hoppas att 2011 blir lika bra som detta och att det blir mycket kaffe drickande med mina vänner, både gamla som nya. Kram till er,

Hemmafronten. Vi har flyttat från att ha bott i Vikarholmen till Fagernäs och bor nu i min fammos och faffas hus där vi har målat upp och fixat lite så det känns som "vårt". En katt har tappat bort oss och vi skaffade hund i Februari, tror jag det var. Vi trivs bra här och nästa gång vi flyttar är det till vårt eget hus och vi hoppas att vi får börja bygga nästa år. Hemmakvällar är mysiga och jag tycker mer och mer om D för varje år och vi lär av varandra för varje dag. Vi har inte heller bråkat detta år, förutom att man är oense om olika saker men det räknas inte för det varar HÖGST en timme.

Ekonomi. Jag önskar ju att jag skulle kunna säga att jag har ändrat på ngt sätt på detta plan. Men jag tror inte det. Det jag vet är att jag fortfarande älskar att shoppa, allt möjligt. Helst av allt dyra saker, men då har jag trappat ner lite och förstår att inte alltid köpa dyrare utan nöjer mig med billigare. Det är inte så stor skillnad ändå, inte när man bara har som inkomst mammapenning. Men de ända utgifter vi har är ju räkningar eftersom vi bor gratis. Och sen tror jag ju att pengarna aldrig kan ta slut, inte om man har dem i madrassen, de tycks alltid dyka upp.

GOTT NYTT ÅR ALLA SOM LÄSER! KRAM TILL ER.

2 kommentarer:

Monica sa...

Men då förstår ja int.... om de e i madrassen....i den säng som var vår.. glömde vi något? ;)

Mia sa...

Mamma du glömmer så mkt, och det förvånar mig inte om du inte vet var du har alla dina pengar, oh täta dam!