POTATISPURÉN

Vi har börjat ge Amelina purémat, hon blir ju 4månader 20e. Men det är nog ett projekt i sig att få henne att äta den. Hon diggar den nämligen inte det minsta. Har provat potatispuré nu som start. Strax det kommer i munnen stelnar hon och ser ut som ett frågetecken, smaskar lite. Sedan storflinar hon och lägger ut tungan med purén på tungspetsen så den rinner ut, och om man mot förmodan får så hon sväljer en bit gör hon det troligen i misstag. Idag trodde jag att jag fått lite i henne och berättade det såklart åt Dea, några röda sekunder senare, efter att jag tagit bort matlappen såklart, spyr hon ut det. På hennes nya me&I tröja med dinosaurier på. Då e de bara att byta kläder igen, och fånga nästa spya med handen för att rädda tunikan. Fräscht. Som tur har hon ju kläder för nu om nångång måste man ha mycket när man klottar med denhär härliga purén.

Nu borde jag köra iväg till strand camping, men jag vågar inte köra dit eftersom vi var så nära man kan vara att krocka med en älg igår. Vi kom körande och dea ropar ÄLG. Mina ben brinner typ upp och blir varma och när jag ser älgen vill jag spy. Vi kom glidande en halv stolp ifrån när den sprang över vägen, snacka om att vara nära. Och jag som en gång skojade med Erica när vi körde från Tammerfors och ropade ÄÄÄÄLG, nu fatta jag att hon blev rädd då.

p&k

Inga kommentarer: