RÄDSLOR

Amelina somnade helt av sig själv idag. Vet inte vad som tog åt henne, jag ammade och gick därifrån. Jag hörde att hon låg och pratade men sedan blev hon tyst och somnade. Det är ett mirakel, ja det är det.  Och Deas objektiv har kommit så det kan hämtas imorgon. Julen är räddad! Jag hade planerat att fara till stan imorgon och handla lite kläder till mig själv, men sen hörde jag av mamma att det är jättemycket folk och svårt att få parkeringsplats, så varför skulle jag gå dit och tränga mig med människor som har bråttom och inte köpt julklappar ennu. Nej, jag stannar hemma och myser.

Eftersom jag är hemma själv kommer jag inte att gå in desto mer på mina rädslor, men kort vad som gör mig rädd
  1. Att flyga. Sist vi for till Gran Canaria grät jag stor del av resan och var säker på att vi skulle störta då det kom luftgrubbor som gjorde att mitt kaffe flög all väg.
  2. Mörker. Hate it. Speciellt om det också är tyst
  3. 2012. jordens undergång eller?
  4. Skräckfilmer, alla kategorier: Seriemördare, deckare, kick-ass, tortyrfilmer (typ hostel), till och med pirates of the caribbean ger mig ett obehag. Allt som innehåller blod och lite till.
  5. Spöken och allt som jag kan räkna dit typ demoner och andar.
  6. Konstiga ljud eller när katten blir rädd för något
  7. Att tvätta bort smink, ensam. Dea måste vara med och tala med mig, vill ju inte stå med ryggen vänd mot dörren och blunda, ensam
  8. Att bli utan luft. T.ex. om jag är i ett litet rum eller om någon håller före näsan på mig, snabbt upp med munnen och andas som aldrig förr.
  9. Allt som har med att DÖ att göra och vad som händer sedan, och hur länge man e död. usch
  10. Människor som stirrar med en tom, stirrig blick. Fastän ögonen kanske bara fastnat nånstans, jag får ju för mig att de e i en annan värld och närsomhelst får ett psykutbrott.
De va nu 10 som ja kom på nu. Men om nån vet nå mer e de ju bara o påminn. Nu e ja själv så rädd så jag skall göra något annat..

Inga kommentarer: