Julklappsrim

Nu e de tisdag fast de känns som måndag eftersom alla var lediga igår. Men det var inte det jag funderade på, jag har nämligen bestämt mig för att skriva julklapps rim på vartenda paket i år. Förutom de jag kanske köper åt mig själv och de jag köper åt Amelina, eftersom hon inte fattar ennu.. Hursomhelst, det är faktiskt roligt, fast jag inte riktigt förstår pointen. Skall rimmet rimma på saken man köpt eller skall man rimma så man kan fundera ut vad det kan vara. t.ex. Dessa kan du kasta av, men håller ej torra på djupa hav. Det var ju ett par gummistövlar. eller Hoppas du på dessa ej pantar, för det är ett par riktigt bra vantar. men då säger man ju vad man köpt, så kanske man borde lämna bort vantar och lägga punkter dit istället!? Nåja, vi ser vad det blir till med mina rim. Jag är ju så dålig på att inte säga vad jag köpt så alla vet väl redan så rimmen e helt onödiga

Inga kommentarer: