VAD JAG GJORT IDAG

Denhär dagen har varit ganka fullproppad med program. Jag vaknade halv 8 och låg och tänkte på hur jävla kallt det var (jag klagar inte, men det var kallt inomhus), mina ögonfransar hade isat ihop så jag kunde knappt öppna ögonen. När vi steg upp märkte vi att, oj dörren har varit öppen och Timmen är borta. Han hade dock inte farit så långt. Men kyligt var det, inomhus alltså. Jag kom på att jag inte visste vad varken jag eller Amelina skulle ha på oss lillajulen till ära så jag ringde mamma och frågade om vi skulle fara till Kokkola. Jess, vi styrde mot Polarn o. Pyret och jag köpte en röd tunika och röda strumpisar som hon skulle ha på sig idag, som en liten jultomte. Sen fick hon också en vit kofta.

Plus en body, men den kommer imorgon med lillajultomten. När vi kom hem var det att snabbt byta kläder och sminka mig då vi skulle till Deas mammas och pappas och äta gröt runt 2. Klockan 5 kom vi till Systers där också N & P var med deras dotter. Vi åt gott och drack glögg. En lugn och skön lillajul. Imorgon fortsätter firandet vid min mammas och pappas.

Nu borde jag göra klart Deas home made julkalender.

3 kommentarer:

Monica sa...

De där med ihopisade ögonfransar verkar vara ett fenomen i vår familj,.....fast du in sov i Sofis rum :)

Johanna sa...

Polarn o Pyret har sååå fina kläder, men di e så sviiindyr :P

Mia sa...

Mamma: Sofis ögonfransar vare faktiskt bara rim på :D

Melli: Ja di e nog så fin, o lite dyr, men hållbar :)