MINA FÖRÄLDRAR

Om mamma och pappa skulle jag ju kunna skriva en hel vecka om och fortfarande inte bli klar. Men hur som helst.

Min mamma är kanslist så hon sitter inomhus dagarna i ända. På fritiden tycker hon om att skaka rumpa med zumba eller så är hon på någon typ av vattengympa eller ut och gå i byn, så jag menar hon får ju motion därifrån då. Annars hälsar hon på sina barn/barnbarn, jobbar i trädgården eller handarbetar. På sommaren trivs hon bäst vid villan. Hon tycker om att shoppa kläder även hon, ofta en aning dyrare, vilket är bra så man har något att falla tillbaka på när man själv gjort det :) .Min mamma har, tror jag, en släng av demens. Inget bevisat men hon glömmer ofta bort olika saker "e glasögona vi ert?" "var har ja lagt telefon?" "OJ NEJ, idag hadd ja ju egentligen tid till tandläkaren" osv.. Hon kan slarva bort saker som hon lagt någonstans, och sen inte han en blekaste aning om V-A-R den kan vara. Ibland när man förklarar något åt henne kan hon ha väldigt svårt att förstå vad man egentligen menar, det kan vara svårt att "gå hem" om man säger så. Mamma kan man berätta allt åt och stöder mig alltid och hjälper mig. Hon är rolig och fin :)

Min Pappa har en byggnadsfirma, han bygger hus. Så han är ute och jobbar i nästan vad väder som helst. Men klagar sällan, fast det skulle vara kallt. Han är duktig min pappa. När han inte bygger (han är en av de få jag känner som älskar sitt jobb och verkligen brinner för det fullt ut. Han skulle inte kunna vara en längre tid utan något projekt, och det är han aldrig) är han ute och springer eller skidar, beroende på säsong. Han tycker även om att vara ute på sjön och fiska. Jag minns när jag var liten och pappa kom hem från jobbet och slängde sig på soffan och jag for alltid och lade mig på hans arm, det kändes så tryggt! Ibland somnade jag och ibland låg jag vaken och tittade i taket, men jag tyckte verkligen om att ligga där. Skulle jag inte vara så stor och tycka mig behöva vara så mogen skulle jag säkert ligga där idag. Pappa tycker även om att utmana sina svärsöner i olika tävlingar, t.ex. se vem som kan lyfta flest tegelstenar (med en hand) eller vem som får en traktor så den lyfter från marken genom att ta i etta hjulet och lyfta. Sådana saker tycker han om att utmana, och han har ennu inte förlorat. Pappa är SKITBRUN (kom inte på något annat uttryck för riktigt brun) på sommaren. Min pappa är stark och stilig.

Jag tänker inte skriva om hur mycket jag tycker om mina föräldrar och hur mycket de betyder för det finns varken utrymme eller ord som kan förklara det. v

(tyvärr funkade det inte att lägga in några foton idag, vet inte vad som är fel)

4 kommentarer:

Monica sa...

Tack för de..:) och vem bryr sig fast de int blev någon bild

Unknown sa...

Vänt ba mamm...

Unknown sa...

bikinibild från södern på komand.

Mia sa...

Sofi tänk att he e vi om 30 år...