MINA SYSKON

Min bror heter Andreas och är 10 år äldre än mig och bor nu i Vasa och jobbar inom forskning. Han är nog en av de smartaste jag känner och väldigt allmänbildad. Vilket jag själv absolut inte är. Han kan typ varje lands huvudstad och tycker om fotboll och att resa. Jag minns från när jag var liten när vi spelade fotboll bakom mammas och pappas och vi hade två träd som fotbollsmål, han var målvakt och lärde mig hur man skall sparka för att få mål och hur man "lurar" målvakten. Så minns jag också när han en gång gav mig ett av sina sista godisar till mig och sa "den som delar med sig allra mest skall få". Och det stämmer ju så jag brukar tänka det själv ibland :)

Min syster heter Sofi och henne hittar ni här. Hon är också en av mina bästa vänner. Jag berättar allt som händer för henne och litar på henne fullt ut. När jag var 10 och hon 16 fick jag aldrig vara med henne och hennes kompisar, då blev jag sur. En gång har jag också legat under sängen hennes när hennes pojkvän var där, det hade pappa lurat mig till :) Nu när vi är större och bor nära varandra träffas vi flera gånger om veckan och våra döttrar är det en månads åldersskillnad på. Senast vi bråkade var i december ifjol då vi var i södern, hormonerna spelade spratt på oss båda så grälet slutade med att vi gick åt olika håll och båda grät vi, men ända sedan det så har vi inte bråkat alls :)

Mina syskon har hjälpt mig på många olika sätt och lärt mig mycket. Och det gör de ennu idag. Jag tycker om att vara yngst.

Inga kommentarer: