DAGENS DRAMA

Idag hände det värsta av det värsta, som man alltid har funderat på om skulle hända. Fick mig att känna mig så dålig att jag inte vet hur jag skall säga det. Men vi säger såhär. Dea och jag hade lagt på walkie talkien, testat så den funkade, och tydligen bytt kanal efteråt. så ena var på kanal A och den andre på B, men jag levde i tron att allt var ok. Men runt 4 hade hon sovit länge och jag började med jämna mellanrum gå till fönstret för att se om hon sov. Det gjorde hon ända tills en gång då hon låg med ögonen öppna och grät.!Men hon hade troligen inte varit vaken så länge eftersom jag kollade med ca 10min emellan. med ändå, stackarn! Gissa vem som kände sig som en stor idiot? Tänk hur länge hon skulle ha kunnat vara där om jag inte kollat? Men hon var glad då hon kommit in, fått av sig kläderna och mat i magen.

Nu sover hon i stora sängen. Jag har ju inte berättat att jag och Dea har fått ny säng, eller ärvt. Så den är gammal och inte i det modernaste laget men i det största. Så den duger tills vi bygger hus med endast nya möbler. Men det var inte det, Tim har nu kommit på att han vill sova under sängen, vilket inte är det roligaste när A just har somnat och man går därifrån. För då kommer ju timmen också bort, och ställer till ett väldigt liv. Sängen hoppar och hans tassar dras mot golvet i en hög fart då han klämmer sig bort. Så hon vaknar, såklart. Timmen är ju varken den minsta eller den smidigaste hund jag sett.


P&K

1 kommentar:

Pamela sa...

VA FIN BLOGGLAYOUT :) <3