o1

INTRODUCE YOURSELF

Troligen inte min favoritpunkt av dessa 30 men jag skall försöka mitt bästa.
Som ni säkert vet så heter jag Maria, men jag föredrag Mia, Maya eller något liknande.
Jag föddes den 24 oktober och året var 1990, så med snabb huvudräkning är jag alltså 20år. Där hemma väntade min bror Andreas och min syster Sofi och såklart min pappa.
När jag var liten var jag väldigt snål och hatade mössor, av vad jag har hört av mina föräldrar. En sak som jag aldrig kommer att glömma från den tiden jag var liten var när min syster och min bror rullade in mig i en matta så huvudet och fötterna stack ut. Sedan kittlade de mig under fötterna. jag är otroligt kittlig och jag grät för till slut kittlade det så att det gjorde ont, och jag var fast in i mattan. Inte konstigt att man blev som man blev! Nånej, skämt åsido. I högstadiet körde jag med vespa och umgicks mest med Elin och Jasmnine. Vi var på stan och gjorde ibland sådana saker som man "absolut inte får göra", så inget mer om det. Jag fortsatte till gymnasiet, vilket jag nu vet var den bästa tiden i mitt liv. Det var så mkt förändringar och man studerade, behövde inte jobba, fick bil, fyllde 18 år, fick träffa nya vänner och träffade D. Och under gymnasietiden gjorde man ännu mer saker man inte fick göra förut. :b Allting var så lätt då. Sedan har jag jobbat på Jeppis gym, Malmska sjukhus och Larsmo Lanthandel.

Jag har förutom i Larsmo även bott i Jakobstad och Vikarholmen. Nu bor jag med min pojkvän Andreas och vår dotter Amelina i ett hus i Fagernäs. Vi har även en hund som heter Tim och en katt som heter Nelli. Jag trivs väldigt bra med fint folk runt mig, nära till vatten och tycker vi bor på ett fint ställe. Saker jag tycker om är musik, kläder och julafton. Saker som jag inte tycker om är flygplan, att vara under vatten och mörker. Jag är ganska bra på att tänka logiskt, om jag får fundera länge på en sakoch vill komma på svaret  kan jag komma på det, som saker som t.ex. rubiks kub och Matematik. Men om jag hör något och svarar ganska snabbt kan det bli fel, eller säger saker utan att tänka efter. T.ex. "dea, finns e mjölk i ägg?" eller när strömmen är bort och jag försöker se på tv, lägga på radio och fara på datorn, sen när jag hör att allt som är kopplat till väggen inte funkar drar jag ur stöpseln och säger, "funkar e månne nudå när e int e i väggen, för felet måst ju va i väggen?"

Nu äter jag popcorn

Amelina fotat idag, 3 månader :)

1 kommentar:

Dea sa...

Hahaha, Du har dina ljusa stunder ibland:) men he e täför he e så spännande att vara me de för man veit aldrig va som händer näst=)