EN LÖK

Här är det varmt må jag då säga, vet inte vad termometern visar eller om det är jag som är varm. Har inte provat om jag själv har feber heller, eller om det är den heta glöggen som gör att jag har så här varmt. Det vet man inte. Ikväll skall vi och storhandla, blev inget i helgen eftersom vi hade så vi klarade oss. Men jag väntar på Plussa pengarna. När kommer dom? Jag har höga förväntningar denna månad och tror vi har samlat in rekord många :)

Jag har ju annars ett projekt på gång:

Dethär är en lök (!), en blomlök alltså. Jag fick den av lillajultomten och den skall tydligen växa och bli en blomma, hör och häpna, innan jul. Minns tyvärr inte namnet på löken, men jag har mina aningar om att det var något med jul..

1 kommentar:

Monica sa...

Hyacint, var namnet. Nu minns jag inte om den skall bli rosa eller vit. Men den som lever får se...