GODIS BRÅKET

Jag och Dea har ju inte så mycket att bråka över, så det leder ju till att när vi bråkar om något är det småsaker. Idag handlade det om en lauantai påse, närmare bestämt de långa, smala bilarna i dem ..



D hade handlat och köpt just en lauantai påse. Han bad mig sedan att leverera godispåsen när han låg och slappade med A på sängen. Det gjorde jag. Öppnade den och tog en godis, en bil! Det skulle jag inte ha gjort om jag visste vad det skulle leda till. Sedan ser jag i ögonvrån när D frenetiskt rotar i påsen, och sedan säger han "finns ju int na bilar i denhär...", när jag då säger att jag tog en bil släpper D sig och blir näst intill hysterisk. Han frågar hur jag kan ta den enda bilen då det är hans favorit och att jag borde ha kollat hur många som fanns före jag åt den. OJSAN. inte ofta man kollar sådant inte, och inte trodde jag att det bara skulle finnas en. Sen plockar han handen full med färgade mjuka godisar (de godaste efter bilarna), i princip allt utom svamparna. Det enda jag får är 100 svampar och en jordgubbsgodis. Slickepinnen fick jag faktiskt. Men D låg och stirrade i taket och var inte på strålande humör om man säger det så.

Då var det som jordens undergång men nu har vi båda kommit över det och skrattar åt det. ;D

Inga kommentarer: