NU KOMMER DET TOMTAR

Hela dagen har jag och D sprungit runt och torkar damm, hört på julmusik och pyntat och allt sånt som hör julstädningen till. Nu är det färdigt och helt jul-mysigt. I like. Nu sover alla utom jag som måste börja ställe mig till kvällen eftersom det tar en himla lång tid för mig att bli klar. Det enda jag stör mej på nu här  hemma  är soffan. Den gillar jag inte i detta hus, men som tur så får vi byta ut den i mitten av december. Skulle ha velat ta in julgranen redan idag men det kanske är lite väl tidigt?




Magen hänger över skärpet,
Kläderna tajta, knäna värker
Kyliga nätter, is i skägget
Kryper från en spis i väggen
Säcken är fylld men kunderna urval
Lägger dom under den julgran

Igår när vi var vid Sofis var en av mina favoritfilmer på tv på samma gång, den måste ses om man är hundvän.


1 kommentar:

Elin sa...

vi lag faktist upp granen igår ;)