A MOMENT

tänker jag skriva om idag, för jag har stött på 1 viktig "aha-upplevelse" idag. Den kommer längre ner, först får ni höra om ett ögonblick när jag kände mig så dum så jag ville springa iväg långt långt bort..

Nåja, jag var med Dea, hans mamma och pappa plus bröder och äta till Maggis bar, som ligger någonstans mot ... Nedervetil? Kanske, kan ju inte dethär med var ställen är så bra. Men det tog en tid att komma fram. Nåja, jag beställde köttbullar men undrade vad jag skulle få att äta med, vad det fanns att välja på? Så svarar tanten: "Klyft, mos och franska." ursäkta? Jag fatta noll, i mitt huvud hörde jag klyftmos och franska. Hon upprepar och jag vet inte vad hon bjuder på men låtsas fundera en stund. Ni kan inte fatta vad mycket som hinner snurra i detta huvud under den tiden. Jag kommer fram till att jag inte vill ha franska och säger "... ja tar klyftmos", tanten fattar inte och jag repeterar. Deas mamma släpper ut ett stort SKRATT, jag fatta fortfarande noll. Sedan skrattar alla utom jag. Tillslut säger någon vänlig själ "alltså hon menar klyft eller mos eller franska". "JAAA; ja tar mos.........." ibland undrar vissa säkert hur blockerad min hjärna egentligen är. Själv funderade jag mest hur klyftmos såg ut, om det var mosade klyftisar? Ingen som vet ingen som vet..

Min aha upplevelse idag var att jag har kommit fram lite vad jag skall göra i nästa år. (dethär är dagens planer så det finns plats för ändringar). Jag skall fortsätta studera och vi skall bygga hus. typ.

2 kommentarer:

Ett minne sa...

Haha! Mia de e allti lika kul att läsa din blogg! :)

Linn

Mia sa...

hihi, tack, va bra :D