AMELINA 6 MÅNADER

Har varit på me&I Party idag och shoppat lite kläder till Amelina, tänkte visa dem här på bloggen för jag tycker de var über-söta.
 
Denhär mössan med lika mönster som ...
denhär bodyn (till sommaren)

som lätt kan matchas med dessa harem-byxor

Och denhär bodyn som man kan matcha med
denhär klänningen ... också till sommaren

mer om kläderna kan ni läsa här.
Nästa gång jag shoppar skall jag försöka förnya min garderob lite, börjar vara ett tag sen sist? Kanske i början på året men ÄNDÅ, det är mera sällan än annars iaf. 

Vi var med Amelina på 6 månaders kontroll idag. Jag kan inte fatta att hon redan är ett halvt år! På ett sätt känns det som om vi alltid haft henne och på ett annat som att det var igår hon slank ut. (ursäkta det hemska, dåliga ordvalet men jag hade liksom inget annat på laget, förlåt igen.) Nu är hon iallafall stor. Vågen visar 7 kg 600 g och hon är 69 cm lång! Hon svänger sig fint, snurrar runt på golvet när hon ligger på mage (som en klocka) försöker ta sig fram men förgäves. Hon "pratar" mest hela tiden. t.ex. ma-de har jag hört och dö-d-de (som D's bror kallas). Hon har smakat allt från kött till fruktpureér och angående dem så lagar jag själv till viss del och köper till viss del. Vissa saker som mango-, bär-, och passionspureér köper jag. Köttet och rotfrukterna lagar jag även själv men t.ex. potatisen (blandad med ex. majs) brukar jag köpa i burk, vet inte varför men det har bara blivit så. Jag ammar henne fortfarande men oftast endast på kvällarna och på nätterna om det behövs. Hon använder de flesta kläderna i storlek 68 men även större passar helt ok. Beroende på varifrån de är och kvalité. Hon har två tänder, och har börjat dregla igen så jag vet inte om det är fler på kommande? Så så är läget nu!

Nu är det tisdag och jag sitter redan och väntar till helgen eftersom vi har noll planer och kommer troligen att ta det lugnt hela. Men tänk. Här sitter vi hemma hela dagarna alla  3, och ändå väntar man till helgen. Fast varje dag är som en lördag. Men helg är alltid helg och man känner att man får slappna av mer än vanligt. Förresten, Dea har ju bara jobbat 2 dagar detta år. "vad skönt för dig" kan man tänka, såhär tänkte jag första veckan. Och visst har det varit skönt att få vara tillsammans hela familjen hela dagarna, men i längden måste jag säga att det kan bli tråkigt. När man följer efter varandra och inte riktigt hinner vara för sig själv och ha egen tid, och sen då Dea släpper ut all överlopps energi på mig. Står bakom ett hörn, försöker skrämma mig, pickar mig när jag är som tröttast och tvingas flyga några meter upp i luften... och plötsligt blir så trött att han absolut inte orkar nånting alls. Nej, jag skall inte klaga, jag kommer nog att sakna honom nästa vecka då han skall till jobbet när man skall laga maten själv, äta den själv, ut och gå själv osv. Såklart är jag ju inte själv när Amelina är med men hon kan jag ju inte ennu ha en vettig konversation med eller be henne om hjälp med att byta blöja på sig själv? Det funkar inte. JAG HAR DET NOG BRA OCH JAG KLAGAR INTE.

Inga kommentarer: