JAG BARA ÄR SÅ

Nu kanske jag överdriver en aning men såhär har det ungefär varit idag.

Halta Lotta hoppar ju kring här med kryckor och kan inte göra så mycket hemmasysslor. Eller kan och kan, men borde inte. Såklart har ju Amelina haft en dag då hon inte haft tid att sova så mycket och tyckt att maten smakar apa. Så hon har mest velat ha uppmärksamhet hela tiden. Och de hela 3 timmarna hon sovit idag har jag haft annat att göra. Så mitt humör har varit som bortblåst. Jag var inåtvänd ända till klockan 5!? Och vet ni vad som hade hänt då? Jag hade haft lite tid för mig själv. Jag var sur för att jag såg ut som jag varit död några år:



Håret: Platt och elektriskt
Benan: På mitten
Volymprocent: 0
Redan det säger en del. Sedan hade jag inte plockat mina ögonbryn så de kändes som de var ner till ögonlocken och ihopväxta. Så hade några finnar tagit sig äran att kliva på på hakan och i pannan. Outfiten då, jag går inte in på den men turkos färgade strumpor, tjock-rosa topp och en skjorta plus byxor som gick under armarna. Jag sår för jävlig ut.

När ögonbrynen var plockade kändes det bra igen. Och jag vill tillägga att jag inte är så fjantig att jag måste vara sminkad varje dag och jag kan ha på mig nästan vad som helst här hemma. Men idag kändes inte som en sådan dag.

Inga kommentarer: