GOOD LUCK

 SOM SAGT. Man skall aldrig skriva när nånting går bra, jag var ju så nöjd med Amelinas nätter. Det är jag nog i och för sig ennu men förra natten var lite annorlunda. När vi gick och lade oss vaknade hon och var pigg. Halv 1 på natten! Hon låg på magen och tittade mellan spolarna i sängen, pratade med sina kramisar, åt, hickade och slängde kramisarna. En timme var hon vaken. Vilken tur att vi inte hade somnat när hon vaknade. Vi skrattade mest åt henne.

Nu har jag planerat att börja sy om lite kläder, och tvivla inte på mina talanger (hehe). Mamma har redan varnat Dea och bett honom att ha långa närver. Inte minns jag att jag skulle bli arg när jag syr!?

Jag: Int e de ju nå svårt, bara o speed upp o sy..
Dea: Du måst ju sprätt upp hedi gamla före du böri sy ny. Ja vejt för ja har symaskins körkort.

Sen när är det han som är kvinnan här i huset? Han må vara bättre än mig på att laga mat men nånting vill jag kunna briljera med. Jag säger en sak: Lycka till.

Är det annars nån som har erfarenhet eller har LED lampor i sitt hus? Vi har ju funderat på att ha endast LED lampor men skulle vara intressant att veta hur belysningen är? De är ju dyrare än vanliga lampor men drar mindre ström och kommer väl bli om några år så att man måste ha dem, har jag hört..


NP:









4 kommentarer:

Monica sa...

Närver......va snäll mot min maskin :)

Mia sa...

He va lätt. Ja försöka sy en t-paito ti Dea me pepparkakona på men de va lite svårare än va ja hadd tänkt ...

Anonym sa...

Vi har LED lampor, men har int fått hem nå strömmräkning ännu, så de ska bli spännand att få. Tycker själv int om dem, tar läng innan di kommer på helt och tycker int om färgen på lyset. Men de e ju smaksak! :)

Linn

Mia sa...

Oj nämen va kul ändå att ni har dem, så får ja ju se när vi kommer dit nångång :)