RANDIGT

Jag ser randigt, överallt. Vi var ju till Kokkola för att shoppa lite idag, hela familjen. Jag hittade ju (såklart) en Polarn o Pyret body åt Amelina och den är röd och vit randig. Sen såg jag randigt överallt och blev nästan frälst av detta mönster, så jag fick Dea att köpa en randig tröja, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Men sen när jag skulle köpa åt mig själv tog det stop. Jag hittade ingenting, som vanligt. Jag hatar att kolla på kläder när jag inte har råd att kolla på vad jag vill. Och en vårjacka behöver jag, så nu har jag bestämt mig för att inte köpa ett endaste klädesplagg till mig utan spara till en ordentlig vårjacka som håller flera vårar och ingen billig som är sönder på en vår. Som min vinterjacka t.ex. den kostade typ 80euro och är redan sönder, inte är den speciellt varm heller.. Deas jacka å andra sidan var flera gånger dyrare och både varm och hållbar. Så det var nog sista jackan jag köpte som är billig.




Jag tycker om att fota med systemkameran, men sen är det ju jättesvårt så jag använder nog oftare min digitalkamera. Och som vi funderade idag, om man en gång har en systemkamera och börjat fota med den, kan man inte gå över till en digital..Varifrån jag kom på att skriva om det vet jag inte.

Inga kommentarer: