GAPAREN

Nu skall ni få höra vad jag har lagt märke till och noterat det jag sett. När folk matar sina barn, så har alla (iallafall största delen) någon egen rörelse med munnen på samma gång. Det ser ju bara för dumt ut! Här kommer några:

  1. Gaparen. När den man matar öppnar munnen öppnar man själv, och stänger. Inget mer med det.
  2. Kniparen. Den som matar kniper igen munnen istället för att gapa. Kan märkas tydligt eller inte lika tydligt.
  3. Sugaren. Kinderna sugs in och munnen blir ett litet o, just när den man matar gapar.
  4. Nu några jag inte namngivit ennu. När man gapat, trycker man fram underkäken och sen drar in luft när man stänger munnen, denhär ser nästan värst ut.
  5. Sen finns det de som slickar sig själv om munnen hela tiden
Säkert finns det hundra olika varianter men dessa har jag observerat nu. Och Dea är en säker etta, jag bara skrattar när han skall mata Amelina, särskilt idag när hon tappade lite mat och han försökte för brinnkära livet få det tillbaks i munnen ... med sin egen mun alltså. Själv kanske jag är en knipare, men jag tänker ju nästan hela tiden på hur min mun är när jag matar och försöker att låta den vara opåverkad.

Idag sa jag åt dea "jag sku vila ha ett par uggs" för ja sku faktiskt behöv nå ordentliga, varma vinterskor.. Dea ba: va? Jag upprepade mig säkert 3 gånger. Tillslut funderade han ett ögonblick och frågade "alltså uggsfilé?" NEJ INT OXFILE, UGGS, SKOR...Då fatta han att de va skor o att ja int mena oxfilé men hadd försöka skoj till de.

Idag är jag annars löjligt nöjd. Över allt. Ibland tycker jag nästan att jag har det för bra. Jag trivs bra här, för jag slipper ju vart jag vill och det är ju inte långt att åka till stan och träffa vännerna. Som jag inte har nånting emot fast många tycker det är en skit-stad med skit-prat. Man har det som man tar det, än en gång. Men inte är jag ju ändå helt emot Paris, hehe, åtmistone Made fattar.

3 kommentarer:

Johanna sa...

HAHAHAHA :D He sir såå kul ut då nån matar sina barn! Jag gjor ju förstås så jag å tå ja mata Casper. :P

Mia sa...

Haha, ja man måst nog koncentrer se om man int ska gö nå. Vilken punkt gjo du? ;D

Johanna sa...

Haha. Men jag föstaar int vafö man måst göra såde! :D Jag har no komi på me sjölv ti gö både 1:an o 2:an. :D