SÅDÄRJA

Nu har Dea börjat jobba då, jag har inte märkt det ennu eftersom jag har haft dagen fullspäckad med besök hos syster och ett städparty. Nu om nångång kan jag minsann städa! Slapp iväg till min vän frisören strax från morgonen och var där hela förmiddagen, reaktionen var den samma som alltid när jag sitter där i stolen och får se mitt hår när det är vått och lika tjockt som en telefonladdar-sladd: OJ SHIT. Jag blir alltid lika paff och det tar en tid att bli van med det. Varje gång man går förbi en spegel måste man kolla en gång extra för att se att det verkligen är JAG. Nu är det redan bättre och jag trivs. Köpte ju såklart en hårinpackning för att det var på rea och för att jag måste ha. Sedan visste jag inte hur jag skulle förklara till Dea att jag hade köpt ett nytt ... igen.






Det blev pannlugg då, och en aning ljusare och kortare. Men jag måste ha upp det i en knut nu eftersom det slickar sig upp efter mina kinder och är så elektriskt. Men hursomhelst, pannluggen är det väsentliga idag. Ni lär ju få se färgen och längden nån annan gång.

Amelina håller på att få tänder där uppe nu också så jag anar att hon vaknar två gånger inatt så därför: Gonatt

2 kommentarer: