SVÅRT

Jag trodde att det skulle vara väldigt enkelt att välja hus åt sig. Man skulle kolla i kataloger, ta några förslag och sedan välja ett. Men jag kan säga er, det är inte så himla lätt som man kanske tror. Vi har haft tusen förslag och trott vi hade hittat ett, men när vi kom till mammas och pappas idag så hade det ju såklart kommit en ny katalog med hus som vi började kolla i. Också började vi fundera: är köket för litet på denhär ritningen? Kommer solen upp på fel sida huset, ser man vattnet, hur skall det egentligen vara svängt osv. ? Jag fick panik eftersom vi skall prata med en som skall rita det imorgon. Jag tänkte att jag ger upp. Men nu, tror jag, att vi slutligen har hittat ett. Det blev lite mindre totalyta men större rum. Om det är såhär svårt att få nån slags form på huset utifrån, hur svårt kommer det inte att bli sen då? Skall det vara så att man bara skall kunna ta en ritning (utan att tvingas ändra ngt) och säga denhär tar vi och inget mer med det. Men man vill ju att det skall vara både praktiskt och se snyggt ut ... utifrån ...

Inga kommentarer: