EVIGHETSPROJEKTET

Idag har vi börjat måla fasadpanelen till huset, och OH MY GOOOOOOOD vad mycket bräder det var, det kan omöjligtvis finnas ett slut på dem. Och vill ni höra det värsta? När vi målat (hela) 47 bräder kom vi fram till att vi nog målat med rätt färg, men på fel bräder, de vi målade gråa skulle egentligen vara vita. skitskitskit. Ibland tänker man att det händer bara oss. Och inte skulle det ha varit så farligt bara resten av dagen skulle ha varit på vår sida med. Vi for ju till stan och skulle se köksplaneringen, hm, när vi kom till Topi kök berättade de att vi skulle först nästa veckas tisdag? Jag fick en tillbakasläng till sist jag var till rådgivningen på fel dag, typ förrförra veckan? Alltså vart har minnet försvunnit. Sedan ringde de till sambon och frågade vart de skall före bräderna och han svarar "öööh, alltså vägen heter petönsvägen.." sen säger han "nej vänt nu va heter vägen vi bor på?" Jag svarade lugnt vad vägen egentligen hette. Och till slut visste vi inte vem som skulle komma med vad. Slutligen trodde vi de skulle komma med ett mini reningsverk, men som sagt nej. Men alltå fatta hur sjukt mycket bräder det är att måla. 

En hemskt fel-sägande lapp som sambon fixat, men tänkte jag kan ha den idag eftersom han var så himla nöjd då han gjort den, hm. praktikant? hursomhelst CHECK

Blommig hammare som redan är full med mål och mindre blommig: CHECK
Lite gömt mellanmål: CHECK

bräder: CHECK

färdigmålade bräder: UNCHECK (eftersom de blev målade fel färg)
Nu skall jag se hockey med sambon.

Inga kommentarer: