EVERYTHING IS POETRY BABY

Om ni har tråkigt eller bara annars känner för så tycker jag att ni skall kolla på dehär korta filmerna, ca 15 minuter tillsammans tror jag. Eller så hör ni bara vad de pratar, tipset om filmerna fick jag av Jasmine och för mig var de en tankeställare. Kanske eftersom jag inte dömer folk strax (jag gör), och har lätt att träffa nya människor (inte min favorit grej). Visst kan jag ha lätt att träffa nya människor, jag är inte blyg eller så. Men att börja träffa nya personer ofta får mig att sucka. Det har inte alltid varit så, men nog de senaste åren. I vissa fall går det bättre, ibland gör det att jag tycker att det är tungt, och ibland orkar jag inte engagera mig utan väntar att andra skall höra av sig. Och ibland vill jag men vågar inte, det blir ju så mycket om man skall träffa alla och fråga hur alla mår. Mina nära vänner är det ju inget problem med utan de skulle jag istället kunna umgås med 24/7 utan att varken känna stress eller tycka att jag måste göra något, fråga ngt osv. Det kan låta idiotiskt, jag vet, men är man inte alltid den öppna typen så är man inte. Hursomhelst så tänkte jag att jag skall försöka lära känna folk förrän jag dömer någon och ta vara på dem jag träffar, om jag kommer så långt vill säga, hehe. 



Men när jag tänker efter så ibland när jag pratar med några vänner som man fått t.ex. i gymnasiet som man sett förr men aldrig liksom pratat med förrän då så får jag ofta höra att "Men mia, du e int en sån som man kommer o talar me, du ser som så allvarlig ut på långt håll." Och, att:  först när jag såg dej trodd ja du sku hopp å bit mig men sen va du ju rikti rikti snäll, tja det vet jag ju inget om om jag är snäll eller inte men bits gör jag ju ändå inte. Men det är väl nu som jag skall säga att jag inte är så dum som jag ser ut, och ser jag faktiskt elak ut?

Inga kommentarer: