BADRUM

Hjälp vad jag redan väntar på att vi skall få flytta in till slottet, eller börja fixa grejer som för mig är roliga t.ex. välja kök, kakel osv. Nu kan jag inte göra så mycket, förutom måla då. Har funderat lite, ja sambon var väl med på ett litet hörn han med, och kommit fram till hur vi typ skall ha det i badrummet. Tycka vad man vill och det vi tänkt kommer knappast att passa alla i smaken men det är ju vi som skall vara där. Plus att det kan ju ändra ennu men jag vill inte ha ett helt vitt badrum och inte heller mörka kakel eftersom min syster varnat om dem. Skall försöka förklara ungefär hur vi har tänkt nu. Vårt badrum ser ut nästan som på bild 1 bara att ganska mycket större, men annars så är principen lika. Men jag vill inte ha rosa väggar så vi funderar på rött, som på bild 2. Men bara en vägg skall vara röd, den längre bort och övriga vita. Skåpen är tänkt att vara röda.



Någon som har ett badrum som ni är helt nöjda med/inte nöjda med, färgmässigt? Jag har redan märkt att man kan tröttna snabbt/ändra sig angående färger. (Så kanske dumt att lägga rött då?) Nåja, var inte det som var poängen utan angående färgen vi valt på huset. Vi valde på beige/grå men nu såklart när vi målat exakt 609 stycken bräder gråa och vita så skulle jag hellre ha beige. Så känns det nu eftersom jag såklart sett flera hus som varit beige. 


Skitsnyggt med detdärvaddetnuheter under fönstret! Köksfärgerna är ett STORT frågetecken ennu, och golvet, finns ju både plus och minus sidor med allt men vi ska ju få hjälp av en typ att inreda huset, puh.

Om någon annars bygger/renoverar eller annars vill inspiration så kan jag rekommendera en (enligt mig) bra sida därifrån man kan få många ideér: Styleroom. KOLLA IN

3 kommentarer:

Anonym sa...

kommer huset vara i samma 1,5 plans-stil som bilden där nere?

Mia sa...

nej vi kommer att ha ett 1 plans, bilden lag jag in endast för färgens skull, vi har inte ens den modellen.

Unknown sa...

Vilken färgkod har ni på huset?😊