VI HADE EN GÅNG EN HUND ...

Vad jag minns så brukar det gå en hund omkring här eller ligga nånstans eller bara annars finnas här. Men inte nu. Och nej, Timmen har inte dött eller nåt men han gjorde samma misstag 2 gånger idag efter varandra så jag fick ett nervsläpp och svor om och om igen samt visade fucken åt hunden. Han sprang nämligen lite väl långt bort i flykten så vi fick hämta honom från diket vid pappa Henriks där han slutligen stod och åt sjögräs, våt hoppade han in i min bil och lade sig ner och skämdes. Men jag kan säga att mina nerver var borta långt innan dess, och min bil våt. Så nu får han vara i hagen tills ishockeyn är slut och vi går och sover. Haha, vi kunde inte annat än skratta när vi lag in honom i sin hage för han for som skottet in i kojan och tittade på oss genom fönstret, han fattade nog vinkeln och jag antar att det berodde på att jag visat honom fingret hahaha.

Idag och igår målade vi bräder, därav uppdateringen. Så nu är brädsaldot på 353 stycken bräder, alltså 1412 meter. Haha, mycket att fundera på men skall bli kul att se hur mycket det varit slutligen, plus att jag gillar att räkna allt. Nästa vecka skall vägen och grunden grävas, plus allt som skall grävas för jordvärmen. Jag måste säga att jag diggar vår tomt sjukt mycket och är nöjd. Jag har ju inte velat bo i stan, som nära höghus eller ha  3 meter till närmsta granne, men sånt är ju individuellt. Sedan har vi skog bakom huset, åker runtom och sjöutsikt. Plus att jag inte heller velat bo fast i vattnet, som med strandtomt och så, det har man ju villa till! Så tycker jag.

här ska vi bo

2 kommentarer:

Monica sa...

Kanske du släktas din farfar, han räknar ju allt. Allt. Steg, blåbär, lingon. Ni va riktigt duktiga idag måste jag säga :)

Mia sa...

Jag är illa rädd att jag tillslut räknar allt jag å ;) ordning o reda, haha