OBALANS

Idag damp min svarta klänning från Nelly.com hem i postlådan, jag provade den och den passade. TUR! Nu får vi bara vänta på ett tillräckligt bra tillfälle att bära den, vilket troligen inte blir på lördag eftersom jag skall vara på bygget hela dagen och bära lecastenar. Haha. Man är duktig om man gör sånt har jag hört. Imorgon skall jag och Amelina till Topi kök för att få ut ritningarna till köket, hjälpköket och duschen. Vi måste ha dem till vattnet och strömmen. Tänk att man måste veta placeringen på allt sånt redan NU!

Sambon var sjuk igår och mådde lite dåligt ennu idag, själv känner jag mig ganska okej men inte helt hundra. Ingen matlust och lite ont i magen. Men kan ju vara att jag bara inbillar mig eftersom D var sjuk också...

Amelina och jag styrde iväg till stan med min mamma idag. Jag har länge tyckt att jag velat fylla ut Amelinas klädskåp så hon fick 2 par nya byxor, ett par strumpbyxor, två par strumpor, en pyjamas, 2 kort ärmade bodysar, 2 vanliga bodysar och ett par tunna vantar. Mamma skulle ha nånting till villan så vi svängde in till Erkin Halli också, sällan jag är där men visst finns det saker man skulle kunna tänka sig att köpa, Timmen fick en gris. Sen fick Amelina också en potta, (från erkin halli) tänkte om jag plötsligt får för mig att sakta men säkert börja med potträning. Tänkte prova lite iaf.

Annars så är är det inte bara jag och sambon som är i lite o-ställning nu just med sjukligheter. Amelina är inte i balans hon heller. Hon sover oregelbundet och kan vara uppe flera timmar mer än vanligt. När kvällen kommer är hon endera pigg eller så trött att hon vill somna redan 6 tiden. Idag somnade hon ca. 8 och det är länge för henne kan jag säga. Maten är inte så god den heller, ibland börjar hon gråta när hon ser vad som är på gång, ibland öppnar hon inte munnen och ibland går det bättre. Men hon äter så mycket hon äter och jag tänker inte tvinga i henne, hon får det hon vill ha sålänge det inte endast är mellanmål, haha. Men jag har lagt märke till att om jag blandar med majs i maten så går det bättre. Golvet är inte kul att vara på, så hon klättrar helst på bord, tv bord och stolar eller så drar hon i byxbenen och står och tittar på en med frågande ögon "ska du int ta upp mig?", gör man inte det börjar hon gråta, får hon inte äta min telefon, börjar hon gråta. Hoppas betéendet har med tänderna att göra, de där uppe håller på att spricka fram plus att hon är en aning svullen nere i munnen där hörntänderna (är det de?) kommer..

Inga kommentarer: