RAPPORT

Jag känner på mig att jag har mycket att blogga om, det har ju hänt en del sedan sist, så jag börjar på.

Morsdagen firades här hemma med familjen och vid villan. Vi hade firat svärmor redan på lördagen så vi inte skulle ha fullt då det kom till söndagen. Morgonmål på sängen fick jag, det bestod av kaffe, bröd och tårta. Jag fick dendär väskan som jag önskade mig, den fyrkantiga versionen. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få en för sambon berättade att det bara fanns brun&grön av den (som jag sagt att jag inte ville ha). Däremot trodde jag att jag skulle få en våg, eftersom ledtrådarna löd: mest silver, ca. 5cm hög och 30 gånger 20 cm stor. plus att han sa: det gör vi vågen för! Dum var jag som trodde att ledtrådarna var sanna, men det funkade ju iaf. för jag hade ingen aning om att jag faktiskt skulle få en väska. En BRA dag hade jag, hoppas ni andra hade det också!

Förut somnade Amelina bra till natten, det var bara att ge henne mjölk och sedan lägga ner henne i sin egen säng och hon sov på en gång. Runt 7, senast halv 8 var hon dödstrött, slut. Men de senaste dagarna har det varit helt annorlunda, idag t.ex. somnade hon 20.20. Jag gav kvällsgröten samma tid som förr och gjorde allt som vanligt och visst var hon trött, men strax jag lag ner henne i sin säng började hon jobba på med nånting, steg upp och höll i sig i räcket var poppis och om jag lag ner henne var det samma sak igen. Vet inte vad det är frågan om men i sin egen säng kan hon inte ligga still, slutligen somnade hon i vår säng när jag låg bredvid henne. Först ville hon ju såklart klättra på mig och dra mig i håret men sen somnade hon faktiskt. Finns det någon logisk förklaring på detta förändrande betéende?

 Idag har jag umgåtts med Pamela hela dagen lång och vi har målat. Ca 5 timmar målade vi, och nu har jag sjuk arm. Har haft lite fram och tillbaka sedan vi har börjat måla men nu är den värst, men just när jag målar känner jag inget. Hursomhelst så fick vi målat en del bräder och vi var faktiskt duktiga, tänker inte skriva hur många vi målat, hehe. Känns som att vi pratade mer än målade men vadå, vi målade faktiskt hela tiden FAST käftarna gick på oss båda. Strax efter att Pammen sagt "konstit att ingen av oss fått nå stickor ännu" fick jag en i handen, typist va? Hoppeligen blev vi lite bruna efter att ha stått i solen, iaf. blev vi smutsiga. TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN VÄNNEN, KRAM!!!

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag har för mig att de flesta börjar stiga upp i sängen just runt den tiden de har lärt sig att stiga upp. Tidigare har de ju varit så illa tvugna att ligga ner :) Adrian har aldrig somnat i egen säng förrän nu så jag vet inte riktigt vad man ska göra, men har hört andra som pratat om att de har börjat med sovpåse istället för pyjamas då, för då kan de ju inte stiga upp.

Mia sa...

Ja det stämmer ju, för visst har hon jumppat tidigare men inte så man måste vara rädd att hon skall komma ur riktigt. Om hon håller på med det länge får jag fundera på sov-påsen, så tack för tipset! Får bara hoppas att hon inte får/har klaustrofobi med tanke på sovpåsen ....