KAKELJAKT

Idag var jag och kollade lite kakel till Hartmans och biskops (tog en evighet att hitta till biskops) sålänge jag, Amelina och mamma väntade på att Sunds skulle öppna och jag hittade riktigt snygga kakel som jag vill ha. Jag har alltid tänkt att jag vill ha STORA kakel (vilket det också blir) men jag fick för en sekund för mig att jag ville ha mosaik så jag hittade även snygga såna, tyvärr kostade de ca 220E/m2 och vetni det är dyrt, så det blir nog inte någon stor yta av dem men jag har en sopä-bra idé. Kollar överallt på inredning till kök och badrum eftersom alla sagt att vi skall kolla in dem tidigt så vi inte hamnar att göra det strax innan vi behöver dem för då orkar man tydligen inte utan bara gör ett snabbt val. Hamstrade hem en hel hög med kataloger så jag får kolla i lugn och ro.

Amelina har börjat med en ny grej som jag får rysningar av varje gång jag hör, hon gnisslar de undre framtänderna mot de pyttesmå övre, och det låter värre än värst. Annars är hon pigg och glad och har börjat äta och sova ordentligt igen (PEPPARPEPPAR, KNACK I TRÄ).


På byggfronten ligge vi ganska mycket före i tidtabellen eftersom vi först om 3 veckor egentligen skulle ha börjat med grunden, FINT SÅ!


 Amelinas projekt att flytta gräs från gräsmattan till filten, ojoj va skojjigt fast de pickar ju lite.



Och vår katt som är född utan svans, hon har inte varit med om nåt hemskt eller så.



Nej, jag lyssnar inte annars på rap, 



Vanligen inte finsk musik heller, så vad har farit snett idag?

Inga kommentarer: