RÖD JAFFA

Dethär inlägget kommer troligen att bli mycket kort och tråkigt eftersom jag är lite uppskärrad för att jag tänkte köra på en fiskmås. Om det är nåt jag är rädd för i djurväg är det fiskmåsar. 

1. De kan dyka ner mot dig om du närmar deras bo eller stör dem
2. De skiter på dig 
3. På samma gång pickar de ut dina ögon 
4. De flyger lågt så när jag kommer med bilen skulle chansen vara stor att de kommer in genom vindrutan, inte slipper ur bilen och sen pickar ut mina ögon.

Ja, dethär är ju bara mina fantasier, vet ju inte om de stämmer i praktiken men så tror jag. Folk har flera gånger påpekat att om jag kör och en fiskmås kommer vid höger sida av mig lutar jag mig mot vänster eller om den kommer rakt framifrån böjer jag mig. Hur dumt skall nu inte det se ut då? 

SKRÄCKEN


Ja, åkte till S-market och köpte röd-Jaffa åt sambon då jag tänkte köra ihjäl måsen. Så kom jag att tänka på hur det var när jag själv jobbade i affär och någon köpte röd-Jaffa, det associerar jag med spysjuka så varje gång någon köpte det måste jag hälla desinfektionsmedel ända till armbågarna. Och efteråt kände jag mig ju såklart sjuk själv.  Och ja, Dea är sjuk.

Inga kommentarer: