MORSDAG

Igår fick jag veta att det är morsdag på söndag, har jag inte alls vetat så det är ju som vanligt då. Men jag fick ju börja fundera på vad jag önskar mig. Ifjol firade vi ju nog mig lite, för jag var ju typ i princip mamma till "bebisen i magen", Timmen och Nelli. Men iår är det ju mera på riktigt. Jag har tänkt och tänkt, jag vill önska mig nånting som också Amelina kan ha lite nytta av, men som ändå är mitt. Så jag tänkte att en ny väska, som jag kan använda själv och som det även ryms med saker åt Amelina i. Dessa gav jag som förslag:


 De ser väldigt lika ut bara att en är rund och en mera kantig, skitsnygga enligt mig. Men de är rymliga och bra, sambon vet nu exakt varifrån de kan fås, så det är inte på det sen att man inte hittar dem, hehe.  Men sen önskar jag mig ju också en ny vindtät dräkt (man måste ju önska sig flera saker), t.ex. en sån här nedanför. Men det tror jag knappast det blir "om man köper för små e ju int he bra o om he e stor e ju int he heller bra"  fick jag höra. Men jag tänkte som så att visst vill Amelina väl att jag skall ha nån snygg dräkt när jag går omkring här i byn?

Annars så väntar jag mycket på söndagen, det kommer att vara så mysigt och skönt att vara med familjen på denna speciella dag som helt och hållet är min. Frukost på sängen, bra humör hela dagen och jag ska bara tänka på hur bra jag har det. Jag gissar att jag kommer att somna tidigt på lördag i min nervöshet, plus att jag måste ju vara pigg på morgonen så jag kan ligga och vänta på frukosten och låtsas sova! Såklart.

Ja, om ni inte vet så har de ishockey, gissa vem som är klistrad framför teven i detta hus? Ett tips, det är inte jag.

Inga kommentarer: