FRASSEN

Idag fick jag hämta ett brev ur en postlåda, i postlådan låg en elplanering till huset och på den fatta ja ingenting. Det var våra rum, exempel sovrum:


Prickarna är tydligen el uttag för olika saker. Jag förstår att de runda med ett plus i är spotar, de tre nere till vänster är väl uttag till tv o dator men resten är som insekter med ett och två ben, samt en flygande fluga framifrån. OBS. vi skall inte ha dubbeldörrar till sovrummet men de hade tydligen lämnat kvar av misstag.


Strax jag såg kuvertet tänkte jag varför kan det inte står Fagerholm Roslund? Och det är ngt jag funderar på ennu, det är väl inte så klart att hans namn skall stå först. Passar inte in ens om man skulle tro att de har tänkt på bokstavsordningen eftersom R aldrig kommit före F. Nå, det är väl egentligen inte så stor grej trots allt? Måste komma ihåg att el-karln faktiskt ringde till mig. När jag tog detta fotot såg jag att jag ser mera vild än tam ut (som en vildkatt som varit i slagsmål typ) och blev än en gång påmind om att höger sida inte är den bättre ... angående ögonbrynet.

Vi har en ny grej här i huset. Nu för tiden står vi och äter (inte för att vi inte har ngt bord) för att vi kan det. Amelina vill helt enkelt inte sitta mer, nu när hon tar upp sig efter väggar och mig och allt som man kan komma på, så står vi och äter. Allting skall man väl pröva på.

Nu skall jag bränna klart en ny cd som jag kan lyssna på i min bil. Angående den ja så hade besiktningsmannen och jag inte samma tankar angående bilens välmående.  några småfel lade han märke till, inga stora bara som att lampan på registerskylten inte lyste, vindrute-turkarna borde bytas och bakstötdämparna var dåliga, sen 2 till som jag inte kommer ihåg. Sen påpekade han också att bakhjulet var tomt. Det hade jag ingen aning om. Och nej, jag vill inte påstå att jag har en gammal bil för det har jag inte. Dumt av oss att inte byta lampan som vi visste var sönder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"insekterna" e brytare, alltså knappar do lägger på lamppona me. dömde krysse e lamppona (ere en cirkel runt ere infälld). Tide vann he e 3 svart grejjor breve varadär e uttag, antenn o telefon uttag. Ruumi ti höger siir do en fyrkant me en "blixt" i, he e en maskin, antagligen diskmaskin, tvättmaskin e.d. . Siir bussit ut, stor terass har ni iaf :=)

Mia sa...

Tusen tack för informationen, nu vet jag ju hur läget e :) Jo terassen är faktiskt stor, och den fortsätter längre än vad som syns på bilden :)