SPA

Igårkväll orkade Amelina vara uppe ända till 19.45, och det är duktigt för att vara henne. Men i och för sig så var vi ju och hälsade på Alex så hon hade väl fullt upp med att charma in honom då. Hon somnade i bilen påväg hem och vaknade 7 imorse, då steg vi upp alla 3 och alla var pigga av en hel natts sömn. Ikväll var det däremot andra bullar, 18.15 var hon så trött så trött. Så vi satt och kollade arne alligator, gick runt, Amelina fick ett fotbad (hon satt med fötterna i tvättfatet och plaskade) och slutligen fick hon vällingen och somnade som en stock 19.15, och det skulle knappast ha varit möjligt att ha upp henne längre. Jag borde också ta en liten tupplur. Tupplur eftersom Dea helt säkert väcker mig när han kommer hem från jobbet.

Idag var vi lika impulsiska (jag VET att det inte heter det men jag vet inte hur man böjer ordet impulsiv, eller heter det inpulsiv?) Anyways, vi har ju länge menat att i Mars skall vi ha det, göra det och det och bla bla. Eftersom jag börjar jobba när mammaledigheten tar slut och vi börjar ordentligt med husbygget i sommar vill vi ju göra nånting nu före, allesammans. Men vi har ju inte vetat NÄR VAR OCH HUR. Så jag kom på förslaget om vi sku fara på en spa-weekend till Oulu. De har ju ett simparadis där och det är ju barnvänligt, det var en bra idé. Så jag har nu bokat rum för en helg för 3. Skall bli så mysigt och skönt att få komma iväg en stund och bara ta det lugnt och inte tvingas stressa nånstans. Och vi är ju inte de enda som skall åka utan vi får med oss lek kompisar. KUL.

4 kommentarer:

Anonym sa...

impulsiva kanske...

Mia sa...

Ja, låter bra!

Ett minne sa...

Vad kul vi kommer att ha det. Men så fick jag höra att dom int har Ikea där nå? Attans!

Mia sa...

Typist, vi måst klar oss utan de då. ja vi ska nog ha de kul, aj cent weit.