DUBBELDÖRREN

Idag har jag hämtat papper från kommunen som skall fyllas i innan man får börja bygga. Men OJ så lite jag fyllde i, visste typ ingenting av vad nånting betydde men vi får hjälp med att fylla i det sen. Det var ansökningsblanketter om anslutning till vattentjänstverk, anmälning om ansvarig arbetsledare, byggprojektanmälan mm. 

Vi håller på med de slutliga ritningarna och funderar och funderar. Så var sambon och diskuterade med de som ritar idag och sa några ändringar så när han kom hem berättade han glatt: Vi laga så vi får dubbeldörr till sovrummet! Jag föreställer mig en sånhär: 


Och en sån var det typ också, jag tycker det är snyggt. MEN vad han inte hade tänkt på var att dörren också var flyttad till mitten på väggen vilket i vårt fall betyder att vi har ingenstans att ha TV;t på. Så kvällen har gått ut på att arkitekten-jag med lite hjälp och tips av mamma och pappa har kommit på en, enligt mig, bra lösning. Får se vad sambon tycker när han kommer hem och jag framför ideén, men dörren är kvar..  Det är ingen vits att jag ens börjar försöka förklara nånting om den saken här och nu utan det får synnas sen då vi kommit så långt och vem vet, kanske vi tar bort denhär dörren än... Fast egentligen är det ju sagt så att jag får bestämma allt som har med inredning att göra eftersom vi inte lagade ett pulpettak fast jag skulle ha velat ha ett.

Jag diggar vidare till Pitbull - Bon, Bon tills världens bästa hotell från tv3 startar och önskar er en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Monica sa...

OK, jag tycker också den se bra ut, men så ser man ju också bra in (i sovrummet) ifall det inte råkar vara bäddat t.ex. Men det händer ju inte så ofta förståss :)

Mia sa...

så sant så, men å andra sidan tvingas man ju att bädda sängen då. :)