GULP

En väldigt bra dag har jag haft idag måste jag säga. Trevligt sällskap av Linn och Alex, vi gick runt i Kållby och tittade på sevärdigheterna, typ. Sedan var jag med Timmen på isen med sparkaren som han drog och jissus vad snabbt det gick. Vi köpte nytt koppel och en sele idag men jag skulle behöva en ny sparkare tror jag, den är en aning låg den vi har.

Ja visst ja, vi var ju till banken idag och ansökte om lån. Jag kom på att det var ju inte en så trevlig händelse, man börjar ju som känna sig en aning fattig och skuldsatt? Jag fick en liten klump i halsen när jag för första gången kom på att siffrorna är pengar och att det inte går på något sätt, hur man än svänger och vänder och tänker att komma fram till att det är lite pengar det rör sig om. Jag har ju inte så bra uppfattning annars om vad som är billigt och dyrt, mycket eller lite. Svårt att förklara och jag tänker inte gå in på det heller, kanske en annan gång. Men det är ju bra för man får ju ett eget hus. Amelina var också med, hon satt i famnen i hela en och en halv timme, duktigt av henne tycker jag.

2 kommentarer:

Ett minne sa...

Testing, testing, 1,2,3!

Mia sa...

Mia till Linn, Kom!