DAGEN HITTILLS

Väckning 07.05, både jag och Amelina var pigga och krya så vi steg upp och åt gröt. Det känns otroligt skönt att stiga upp från morgonen och ha hela dagen framför sig, vet inte hur det skulle kännas att få sova till 10 nå mer. Jag skulle väl ändå vakna senast 8. Nu sover hon sin förmiddags tupplur, det gör även hunden och katten så jag har helt tid för mig själv, dumt att sitta här då istället för att göra nånting vettigare. I eftermiddag skall vi och hälsa på syster och vilda och ikväll blir det gym och jag är lite besviken eftersom jag inte har ett dugg träningsvärk sen gårdagens snö-projekt.

D somnade redan före 8 igår, och vad jag än försökte så vaknade han inte. Eller jo, han vaknade men han blev inte så pigg att han orkade stiga upp. Och ibland tänker jag att han säkert har orsak till det. Om han jobbar från 6-2 är han har morgonskifte, sen när han kommer hem är jag trött om Amelina haft en dag när hon helst vill att man skall bära på henne och inte vill vara längre stunder på golvet, Då strax han kommer in väntar vi och han får bära på henne några timmar (eller så länge det går och hon inte kommer på att hon vill vara med mej)... Själv somnade jag efter 11 när jag fått bekräftat att mina föräldrar kommit hela fram till Teneriffa. 


Inga kommentarer: