22 MARS

En alldeles vanlig dag. Vi var ut och skuttade i det härliga vädret och jag hörde såklart på mp3an, sedan fick vi sällskap av Sofi och Vilda. Och nu har det hänt nånting jättekonstigt med mig, den senaste tiden har jag sprungit runt på kvällarna och haft en massa måsten, måste diska måste ta bort kläderna laga golvet osv. Idag t.ex. har jag dragit hundhår av golvet 3 gånger. 3 gånger, Vad har hänt? Men det är ju endast positivt, när man har en liten som ålar runt på golvet vill man ju inte att det skall vara hundhår överallt. Men jag måste ju säga att allt går inte att få bort, eller hur jag än drar så är det där om några minuter igen, men det är ju inte FULLT.

Och nu har jag fått jobb, så det gäller att ta vara på denhär sista tiden hemma. Kommer att starta med 100%, men det är endast lite mer än en vecka, resten av sommaren är mellan 50-100% så det är ju skönt så jag inte måste vara bort från henne hela dagarna. Hemska tanke. Undrar hur det går för mig att börja jobba igen!?

8 kommentarer:

Ett minne sa...

Grattis till jobbet! Var ska du böri? :)

Anonym sa...

börja jobba redan? Er flicka är väl 7 månader? Ska hon börja på dagis eller ?

Unknown sa...

Jag kan inte låta bli kommentera den anonyma kommentatorn ovan; det är upp till var och en när man som mamma väljer att börja jobba, inget att ifrågasätta tycker jag. Det förstår säkert alla mammor att det inte är nåt lätt beslut och att det kan vara en känslig fråga. Man bedömer själv utifrån sin egen situation hur man gör.

Mia sa...

10 poäng till Syster!

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Tycker oxå den tidigare anonym kan ta å släng sig i väggen! För det första blir barnet inte lämnat ensamt, för det andra så ska vi inte klanka ner på andra mammor!

Mia sa...

Tack! Och du har så rätt så rätt :)

Emilia sa...

Måst bara säg att ja börja ju jobba då Natalia var 9 månader, och för oss fungerade det riktit bra med dagis (beror ju på hur barnet är). Jag tyckte det var jätte skönt att få börja jobba, inte för att jag på något sätt hade emot att vara hemma, men man behöver som mamma se annat också för att orka vara en bra mamma. Natalia har i senare skede inte tagit någon som helst skada av det, fortfarande vår lika glada trollunge. Lycka till med jobbet, blir säkert roligt! :)

Mia sa...

Tack, och jag tror nog också att det blir både roligt och nödvändigt. Men det skall väl vara svårt i början också :)