SMILE

Hos oss måste man inte ens stiga upp ur sängen för att veta om det är bra väder eller inte, det går lika bra att se på mig. Om det är dåligt väder är jag arg som åskan men är det bra väder och jag ser lite solljus vid gardinerna är jag lika glad som solen. Herregud vad jobbig jag är. Så från och med nu skall jag försöka att vakna på bra humör avsett vad det är för väder. Det har jag lovat flera gånger.

Idag har jag målat bräder med svärmor och svärfar, så nu är vi plus 186 stycken, 751 sammanlagt blir det väl då. Där inräknat de 10 stycken jag orkade måla ensam för nån dag sen. Jag började bra men märkte sedan att det är otroligt tråkigt att måla ensam så jag kallade på förstärkning, och den fick jag ju idag. Alla brädor skall ju målas två gånger, och de vita målar vi förrän de är uppe på huset, de gråa får målas andra gången när de är på plats, det är tydligen enklast så. Amelina var med sin pappa under tiden och det hade gått bra. Sedan for sambon till bygget och ställde till för morgondagen, under den tiden hann Amelina slå huvudet när hon stod utan att hålla i sig men med ett starkt grepp om fjärrkontrollen. Och ja, hon klämde sig på dörren också, vilken otursdag liksom.

Nu måste jag städa upp här så jag inte blir irriterad imorgon på det då, haha.

Inga kommentarer: