ÖPPEN TAKFOT

Jag har många gånger och åt flera olika personer försökt förklara vad en öppen takfot är, och nu har vi äntligen kommit så långt att jag skall visa vad det är. Jag visste inte heller förrän vi började bygga vad det var, det är ju inte så att man kollar uppåt när man står vid ett hus, men hursomhelst:




Så ser en öppen takfot ut, och en vanlig ser ut såhär, klickklick. Så vi har kommit en bit på vägen känns det som, fast det är länge kvar. Och gissa vem som målade största delen av det vita på bilderna? JAG. Jag var till och med upp på en stege, jag som är höjdrädd strax som fötterna dinglar och jag inte får dem i marken när jag själv vill.

på dendär plankan stod jag kära vänner, med ett stadigt tag om ALLT


Nu får det vara färdigt med bilder från huset för idag, utifall ni inte redan är uttråkade. Själv tror jag det är typ måndag idag för jag kommer att göra ingenting, hade planer tidigare men det blev lite sent igårkväll med en runda till Nettipuben och sedan och hälsa på D´s kompisar på fiskets natt i Kållby. Amelina sov hos sin farmor och farfar i Kållby men vi hämtade henne innan vi for hem. Jag hade en rolig kväll trots att jag var chaufför, de hundra myggorna och att jag satt ovanligt tyst senare. Imorse när jag vaknade trodde jag jag skulle till jobb ända tills jag tänkt några gånger, då gick jag och lade mig igen.

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

cattis sa...

vad är det för hus ni bygger? vi ska själva så småningom börja bygga hus så lite intressant då man hittar bloggar som handlar om husbygge :) vi har ännu inte bestämt oss vad det ska bli för hus men har tittat på hartmans hus och kastelli.

Mia sa...

Vi bygger ett Hartman hus och jag är hittills nöjd med alla leveranser och man får ju bra hjälp med allt, inredning om man vill osv. :) Om ni tar en offert från ex. både Hartmans och Kastelli så lönar det sig att kolla så att innehållet i paket-offerten är nå så när samma, vissa kan se billiga ut men sen om man kollar noggrannt är innehållet olika. Om du fattar hur jag menar :)