HUSVÄGGAR?

Idag när jag kom hem från jobbet fick jag veta att de börjat bygga väggarna på huset, skick tänkte jag ock traskade iväg med kameran i högsta hugg. När jag kom fram såg det ut såhär:


Jag hade nog liksom tänkt att det som skall vara väggar kommer att stå upp, men nej. Vi bygger dem först liggandes på marken och taket lagar vi även på marken. När taket är klart kommer det en lyftkran och lyfter upp det på samma gång vi buckar upp väggarna. Så det skall bli intressant att se hur det går till. Kanske lite som ett elementhus bara att man byggt allt själv? 

Takstolarna då. Där ser ni ju att taket kommer att vara sluttande längre fram, vilket är i köket och vardagsrummet samt ett sovrum! 

Efter att ha stirrat på bräderna fann jag något som jag tror kommer att bli ett fönster. Detdär smala där i mitten. 

Idag har jag solat hela förmiddagen innan jag åkte iväg till jobbet och nu känner jag att jag bränt mig lite, men inte så att jag är röd. SKÖNT! Jag skall så ta till vara på varje sekund av solen, och jag hade inte det minsta dåliga samvete över att vara i jobbet inomhus på eftermiddagen då jag solat så mkt tidigare. Att jobba gick bra, det var lite vemodigt att säga bajbaj och köra iväg, men när jag väl kom till jobbet gick det bra. Jag måste erkänna att jag blev liiiite bebissjuk av alla minimala strumpor och mössor så de sa att "ja vi hör du e int här nå läng". Who vet. Jag börjar 7 imorgon så godnatt!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Va ja sir av dehär vägg & takstolebilderna så sir e noo ut som att ni kommer att få ett JÄTTESNYGGT hus. Ja ha int läst din blogg så aktivt, men ha ni rita/planera sj? eller ha ni beställt via nå hartmanhus elä liknande? :)

Mia sa...

:) Vi har nog hitta en husmodell som e från hartmans, de enda vi gjo va att spegelvänd hela o justera lite grejer i köket/badrum/hjälpkök.