GLAS+TAPET

Hade en trevlig gårkväll med våra vänner, bilder kommer att komma upp inom en snar framtid men jag har annat att berätta nu också så jag tar det sålänge jag kommer ihåg. Idag har vi funderat mycket angående huset och vi har tagit bort ett sovrum så nu har vi 3 stycken kvar. Men det vi tog bort går bra att lägga dit sen om man vill, men i och med att vi tog bort det så fick vi större vardagsrum. Och eftersom vardagsrummet sitter fast i köket så börjar allt se större och luftigare ut. Sen funderade vi också vad vi skall ha mellan köksbänken och de skåpen som kommer åvanför!? Jag tycker kakel är lite tråkigt och vanligt, men visst kan det vara snyggt också. Vi googlade lite och kom fram till att vi istället för kakel kommer att lägga ett stänkskydd av glas, det går till så att man sätter upp en tapet bakom glaset (eller lackar glaset i en färg). Man kan ju då välja om man vill måla allt en och samma färg, eller lägga en snygg tapet:

 eller en lite häftigare tapet och hoppas på att man inte tröttnar på den i första taget:

 SO LONG

5 kommentarer:

cattis sa...

blir säkert snyggt med tapet istället för kakel, har aldrig tänkt på att man skulle kunna göra det.

Mia sa...

Ja, jag tror och hoppas det själv också :)

Anonym sa...

Jättesnyggt är det, har fler bekanta som har så, men alla har de sagt att de syns jättelätt fläckar av vatten o sånt så man måste hålla jätterent för att de ska va fint. :)

Annika sa...

Har också tänkt lägga såna men fick just höra samma sak, att vattenfläckar syns så otroligt lätt att man får putsa hela tiden. Så vi lägger ett enkelt kakel istället. Dessutom ska vi ju sen sälja huset så kanske bättre för oss att lägga något vanligt som inte väljer för mycket stil :)

Mia sa...

Jo säkert syns det bra, men det är väl nånting som man ändå måste hålla rent, vet inte vad jag skulle lägga annars för jag gissar att det blir nog smutsigt vad man än lägger när det är där. Men som tur är så har vi en köksö för spisen så den kommer det ju inte smuts av så kanske det är lite lättare då!?