JOBB

Allting rullar som bara på, man vet inte vilken dag det är ibland och man får oftast göra vad man vill och när man vill. Så lever vi nu. Men igårkväll var det någon som slog mig i huvudet (dock inte sambon utan troligen någon högre kraft, hehe) och skrek rakt i örat via "hjärnan" och rakt in i hjärtat att "hallåååå, du skall börja jobba på onsdag" herregud! det är som en hel ledig dag kvar, jag är inte alls förberedd och har inte ens några jobbarskor!  och vet ni, det är inte roligt alls. Jag har inga som helst aningar om hur det känns nu eller kommer att kännas i jobbet. Jag försöker tänka att det säkert blir lite kul och att vi båda behöver det, nu talar jag ju såklart om Amelina och mig ifall ni inte fattade, men det känns nästan förjävligt nu i denna stund.

För att prata om nånting roligare kan jag nämna att jag knappt sett insidan av detta hus idag eftersom det varit så himla bra väder. Jag har promenixat en längre bit med Tim (ja han då, hur skall han klara sig på dagarna när jag är borta?) och stor del av dagen tillbringade vi i Forsby med Nina. Jag fick god mat och isglass!

Nej men alltså nu måste jag ju börja storstäda, resten av veckan lär jag inte hinna annat än jobba. (skämt åsido, men nu finns inget annat i huvudet) Men helt ärligt, hur skall man hinna med allt?

2 kommentarer:

malin sa...

Lycka till på jobbet, det kommer nog att gå bra ska du se! :) jag har också börjat jobba, varannan helg nu under sommaren och 50 % till hösten.. kändes nog tungt till en början men nu går det nog bra! Man vänjer sig, och man uppskattar "hemmalivet" desto mer de dagar man är hemma :)

Mia sa...

Tack! Jovisst kommer det väl att gå bra när man väl kommit igång men det är starten som är värst. Plus att jag tvingas att jobba 8 timmar nu onsdag och torsdag, hade såklart hoppast på 50% men det får jag sedan resten av sommaren och ennu i höst :)